دوره 17 (1402)
دوره 16 (1401)
دوره 15 (1400)
دوره 14 (1399)
دوره 13 (1398)
دوره 12 (1397)
دوره 11 (1396)
دوره 10 (1395)
دوره 9 (1394)
دوره 8 (1393)
دوره 7 (1392)
دوره 6 (1391)
دوره 5 (1390)
دوره 4 (1389)
دوره 3 (1388)
نویسنده = دومینیک میشل برانژه کارنوی ترابی
تعداد مقالات: 6
"بیراه" اثر ژوریس کارل هویسمانس : زیبایی شناسی نشات یافته از گسستن یا باور مذهبی
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 مهر 1402
چکیده
هنگامی که در سال 1884 ژوریس کارل هویسمانس کتاب "بیراه" را منتشر کرد از همان ابتدا این اثر به عنوان مانیفستی سمبولیست و ضد مدرن انگاشته شد . نویسنده در حالی که زمانی جزِ هواداران مکتب ناتورالیسم بود ... بیشتر"بیراه" اثر ژوریس کارل هویسمانس: زیبایی شناسی نشات یافته از گسستن یا عقیده مذهبی
دوره 17، شماره 31 ، شهریور 1402، ، صفحه 51-65
چکیده
هنگامی که در سال 1884 ژوریس کارل هویسمانس کتاب "بیراه" را منتشر کرد از همان ابتدا این اثر به عنوان مانیفستی سمبولیست و ضد مدرن انگاشته شد . نویسنده در حالی که زمانی جزِ هواداران مکتب ناتورالیسم بود قبل از ... بیشتردو نویسندۀ سیاح: ادِل اومر دو هل و کارلا سِرِنا، در ایران دوران قاجار
دوره 15، شماره 27 ، تیر 1400، ، صفحه 43-57
چکیده
در قرن نوزدهم میلادی، مدام به شمار زنانِ مغرب زمین که خطر سفر به اقصی نقاط جهان را به جان میخرند، افزوده میشود. بهبود و توسعۀ وسایل حمل و نقل سفر را تسهیل میکند و بر اشتیاق آن میافزاید. بنابراین، ... بیشترهیبریدیته (چندگانگی) در دو اثر اِروشیما و من یک نویسندۀ ژاپنی هستم، از دنی لافریر
دوره 13، شماره 24 ، بهمن 1398، ، صفحه 33-49
چکیده
جهان امروز که با مشخصاتی چون مهاجرت گستردۀ انسانها و گسترش ابراز ارتباط جمعی شناخته میشود، توهم وجود جهانی بدون مرز را بوجود میآورد که بازتعریف مفهوم هویت و ملیت را الزام میکند. بدین ترتیب، بازنمایی ... بیشترسفر چون برزخ نزد امین معلوف
دوره 12، شماره 22 ، اسفند 1397، ، صفحه 115-129
چکیده
سفر در رمانهای امین معلوف به یک مقصد یا نقطهای به نام پایان منتهی نمیگردد. در دنیای داستانی معلوف مقصد، بخشی از مسیر است. از همین روست که نویسنده در سمرقند اشاره میکند: «عجیب عجولند مسافران ... بیشترزمان در سالن وورتمبرگ : از تکثر تا وحدت
دوره 11، شماره 20 ، 1396، ، صفحه 151-171