زبان فرانسه با اهداف دانشگاهی: تحلیل منطق برنامه درسی آموزش زبان فرانسه در ایران
زبان فرانسه با اهداف دانشگاهی: تحلیل منطق برنامه درسی آموزش زبان فرانسه در ایران

شیوا واحد؛ مرضیه مهرابی

دوره 16، شماره 30 ، اسفند 1401، ، صفحه 201-221

https://doi.org/10.22034/rllfut.2023.53052.1379

چکیده
  اصلاحات اخیر در برنامهٴ درسی با هدف بهبود عملکرد نظام آموزشی در سراسر جهان، به سبب پیدایش رویکرد توانش-محور بوده است. این مسئله ما را بر آن داشت تا به بررسی جایگاه برنامهٴ درسی فرانسه با اهداف دانشگاهی ...  بیشتر
حرفه ای کردن معلمان زبان فرانسه در ارزشیابی
حرفه ای کردن معلمان زبان فرانسه در ارزشیابی

آسیه خواجه علی؛ محمود رضا گشمردی

دوره 16، شماره 29 ، شهریور 1401، ، صفحه 124-139

https://doi.org/10.22034/rllfut.2022.51480.1365

چکیده
  معلم زبان فرانسه به طور مداوم در بازسازی هویت فردی، جمعی و حرفه‌ای خود به عنوان معلم نقش مهمی ایفا می‌کند. از این منظر، در حرفه‌ی معلمی، ارزشیابی فعالیتی حرفه‌ای است که معلم را بر آن می‌دارد تا در مورد ...  بیشتر
روش‌ها، چالش‌ها و مشکلات ارزشیابی آنلاین در یادگیری زبان خارجی فرانسه، در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا: مورد مطالعه دانشگاه تبریز، ایران
روش‌ها، چالش‌ها و مشکلات ارزشیابی آنلاین در یادگیری زبان خارجی فرانسه، در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا: مورد مطالعه دانشگاه تبریز، ایران

مهناز رضائی؛ زهرا فدائی حیدری

دوره 16، شماره 29 ، شهریور 1401، ، صفحه 167-185

https://doi.org/10.22034/rllfut.2022.49221.1352

چکیده
  در این مقاله، ما به توصیف و تشریح تجربیات گروه زبان فرانسۀ دانشگاه تبریز، در زمینۀ آموزش از راه دور، در شرایط همه‌گیری جهانی کووید-19 می‌پردازیم. تمرکز ما در این نوشتار بر روی شیوه‌های ارزشیابی جدید ...  بیشتر
مهارت زبانی و تمرین کلاسی، مورد مطالعه : آموزش گرامر در دورة ابتدایی در الجزایر
مهارت زبانی و تمرین کلاسی، مورد مطالعه : آموزش گرامر در دورة ابتدایی در الجزایر

اسیا بلگدوش

دوره 15، شماره 28 ، بهمن 1400، ، صفحه 50-64

https://doi.org/10.22034/rllfut.2022.45164.1321

چکیده
  گرامر به عنوان یکی از مؤلفه‌های مهارت زبانی، مدت‌ها بطور مستمر در کلاسهای زبان تدریس می‌شده است، اما امروزه در رویکردهای آموزشی جدید، در جایگاهی متفاوت و با ترجیح معنا بر ساختار شناخته می‌شود. در این ...  بیشتر
آموزش محیطی بواسطة موندو و داستانهای دیگر از لوکلزیو
( از منظر یادگیری در مدرسه )
آموزش محیطی بواسطة موندو و داستانهای دیگر از لوکلزیو ( از منظر یادگیری در مدرسه )

خالد گرید؛ سیهم گتافی

دوره 15، شماره 28 ، بهمن 1400، ، صفحه 81-99

https://doi.org/10.22034/rllfut.2022.45252.1325

چکیده
  مدرسه به عنوان محل آموزش و انتقال دانش، در ساختن ارزش‌ها، آموزش اخلاقیات و تثبیت آن در ذهن کودکان نقش بسزایی دارد. این هدف، به تدریج با گشودن درهایی به روی دنیای نویسندگی و به‌ویژه دنیای ادبیات که امکانات ...  بیشتر
ظهور یک واکة اضافه در میان یک خوشة همخوان،  مورد مطالعه: دانشجویان ایرانی
ظهور یک واکة اضافه در میان یک خوشة همخوان، مورد مطالعه: دانشجویان ایرانی

نازیتا عظیمی میبدی؛ مریم سلیمانی

دوره 15، شماره 27 ، تیر 1400، ، صفحه 29-42

https://doi.org/10.22034/rllfut.2021.44718.1313

چکیده
  در این مقاله، ما به مطالعة نقطه نظرِ پیر لئون درباره دشواری‌های تلفظ گروه‌های صامت زبان فرانسه بطور اعم و نزد دانشجوی ایرانی بطور اخص، همانطور که در کتاب درآمدی بر آواشناسی اصلاحی بیان شده است می‌پردازیم. ...  بیشتر