دوره 17 (1402)
دوره 16 (1401)
دوره 15 (1400)
دوره 14 (1399)
دوره 13 (1398)
دوره 12 (1397)
دوره 11 (1396)
دوره 10 (1395)
دوره 9 (1394)
دوره 8 (1393)
دوره 7 (1392)
دوره 6 (1391)
دوره 5 (1390)
دوره 4 (1389)
دوره 3 (1388)
موضوعات = آموزش زبان
تعداد مقالات: 6
زبان فرانسه با اهداف دانشگاهی: تحلیل منطق برنامه درسی آموزش زبان فرانسه در ایران
دوره 16، شماره 30 ، اسفند 1401، ، صفحه 201-221
چکیده
اصلاحات اخیر در برنامهٴ درسی با هدف بهبود عملکرد نظام آموزشی در سراسر جهان، به سبب پیدایش رویکرد توانش-محور بوده است. این مسئله ما را بر آن داشت تا به بررسی جایگاه برنامهٴ درسی فرانسه با اهداف دانشگاهی ... بیشترحرفه ای کردن معلمان زبان فرانسه در ارزشیابی
دوره 16، شماره 29 ، شهریور 1401، ، صفحه 124-139
چکیده
معلم زبان فرانسه به طور مداوم در بازسازی هویت فردی، جمعی و حرفهای خود به عنوان معلم نقش مهمی ایفا میکند. از این منظر، در حرفهی معلمی، ارزشیابی فعالیتی حرفهای است که معلم را بر آن میدارد تا در مورد ... بیشترروشها، چالشها و مشکلات ارزشیابی آنلاین در یادگیری زبان خارجی فرانسه، در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا: مورد مطالعه دانشگاه تبریز، ایران
دوره 16، شماره 29 ، شهریور 1401، ، صفحه 167-185
چکیده
در این مقاله، ما به توصیف و تشریح تجربیات گروه زبان فرانسۀ دانشگاه تبریز، در زمینۀ آموزش از راه دور، در شرایط همهگیری جهانی کووید-19 میپردازیم. تمرکز ما در این نوشتار بر روی شیوههای ارزشیابی جدید ... بیشترمهارت زبانی و تمرین کلاسی، مورد مطالعه : آموزش گرامر در دورة ابتدایی در الجزایر
دوره 15، شماره 28 ، بهمن 1400، ، صفحه 50-64
چکیده
گرامر به عنوان یکی از مؤلفههای مهارت زبانی، مدتها بطور مستمر در کلاسهای زبان تدریس میشده است، اما امروزه در رویکردهای آموزشی جدید، در جایگاهی متفاوت و با ترجیح معنا بر ساختار شناخته میشود. در این ... بیشترآموزش محیطی بواسطة موندو و داستانهای دیگر از لوکلزیو ( از منظر یادگیری در مدرسه )
دوره 15، شماره 28 ، بهمن 1400، ، صفحه 81-99
چکیده
مدرسه به عنوان محل آموزش و انتقال دانش، در ساختن ارزشها، آموزش اخلاقیات و تثبیت آن در ذهن کودکان نقش بسزایی دارد. این هدف، به تدریج با گشودن درهایی به روی دنیای نویسندگی و بهویژه دنیای ادبیات که امکانات ... بیشترظهور یک واکة اضافه در میان یک خوشة همخوان، مورد مطالعه: دانشجویان ایرانی
دوره 15، شماره 27 ، تیر 1400، ، صفحه 29-42