بررسی مقایسه ای بیان شادی و شگفتی در ساخت های سببی فرانسوی و فارسی
بررسی مقایسه ای بیان شادی و شگفتی در ساخت های سببی فرانسوی و فارسی

طاهره محمدپور؛ پریوش صفا

دوره 16، شماره 30 ، اسفند 1401، ، صفحه 128-148

https://doi.org/10.22034/rllfut.2023.54452.1386

چکیده
  اهمیت زبان شناسی مقابله ای ، مقایسه ی ساختارهای نحوی و معنایی مورد مطالعه بین دو زبان است تا بتواند نقاط اشتراک و افتراق بین دو زبان را توضیح دهد . بیان علیت یک ویژگی گرامر تمام زبان ها در دنیا محسوب می ...  بیشتر
تحلیل مسیر حرکت چشم دانشجو/ زبان آموزان ایرانی هنگام خوانش متن در زبان مادری(فارسی) و زبان خارجی (فرانسه) با
تحلیل مسیر حرکت چشم دانشجو/ زبان آموزان ایرانی هنگام خوانش متن در زبان مادری(فارسی) و زبان خارجی (فرانسه) با "دستگاه ثبت و ردیابی حرکات چشم"

حدیثه السادات موسوی؛ رویا لطافتی؛ حمیدرضا شعیری؛ پریوش صفا

دوره 16، شماره 30 ، اسفند 1401، ، صفحه 149-171

https://doi.org/10.22034/rllfut.2022.49951.1358

چکیده
   پژوهش حاضر به مطالعه و ارزیابی مهارت خواندن و درک نوشتاری به زبان فرانسه، به عنوان یک زبان خارجی در بین دانشجویان ایرانی توسط دستگاه «ثبت حرکات چشم» می‌پردازد. این مطالعه بر اهمیت اطلاعات حاصل ...  بیشتر
معلم فعال و معلم تسهیل کننده، مطالعه موردی در ایران
معلم فعال و معلم تسهیل کننده، مطالعه موردی در ایران

آزاده توکلی؛ روح الله رحمتیان؛ حمیدرضا شعیری؛ پریوش صفا

دوره 15، شماره 28 ، بهمن 1400، ، صفحه 158-176

https://doi.org/10.22034/rllfut.2019.9547

چکیده
  یکی از مفاهیم جدید در زمینه آموزش زبان، جایگزین شدن تدریس متمرکز بر معلم با آموزش مبتنی بر یادگیرنده است.بنابراین یادگیرنده، مرکز پروژه آموزشی محسوب می شود.تغییر شیوه ی تفکر عینی به مدل پویا یا یادگیرنده ...  بیشتر
کاستیهای آموزش درک شفاهی در محیط آموزشگاهی ایران
کاستیهای آموزش درک شفاهی در محیط آموزشگاهی ایران

نوید آرمیون؛ روح الله رحمتیان؛ پریوش صفا؛ حمیدرضا شعیری

دوره 13، شماره 23 ، شهریور 1398، ، صفحه 19-35

https://doi.org/10.22034/rllfut.2019.9291

چکیده
  این تحقیق بر آن است تا با توجه به شکاف عمیقی که بین سطوح مهارت­های درک و تولید شفاهی زبان­آموزان ایرانی در آزمون­های بین­المللی مشهود است، ضعف­های موجود در حوزة آموزش مهارت درک شفاهی توسط مدرسان ...  بیشتر