دوره 17 (1402)
دوره 16 (1401)
دوره 15 (1400)
دوره 14 (1399)
دوره 13 (1398)
دوره 12 (1397)
دوره 11 (1396)
دوره 10 (1395)
دوره 9 (1394)
دوره 8 (1393)
دوره 7 (1392)
دوره 6 (1391)
دوره 5 (1390)
دوره 4 (1389)
دوره 3 (1388)
نویسنده = حمیدرضا شعیری
تعداد مقالات: 6
تحلیل مسیر حرکت چشم دانشجو/ زبان آموزان ایرانی هنگام خوانش متن در زبان مادری(فارسی) و زبان خارجی (فرانسه) با "دستگاه ثبت و ردیابی حرکات چشم"
دوره 16، شماره 30 ، اسفند 1401، ، صفحه 149-171
چکیده
پژوهش حاضر به مطالعه و ارزیابی مهارت خواندن و درک نوشتاری به زبان فرانسه، به عنوان یک زبان خارجی در بین دانشجویان ایرانی توسط دستگاه «ثبت حرکات چشم» میپردازد. این مطالعه بر اهمیت اطلاعات حاصل ... بیشترمعلم فعال و معلم تسهیل کننده، مطالعه موردی در ایران
دوره 15، شماره 28 ، بهمن 1400، ، صفحه 158-176
چکیده
یکی از مفاهیم جدید در زمینه آموزش زبان، جایگزین شدن تدریس متمرکز بر معلم با آموزش مبتنی بر یادگیرنده است.بنابراین یادگیرنده، مرکز پروژه آموزشی محسوب می شود.تغییر شیوه ی تفکر عینی به مدل پویا یا یادگیرنده ... بیشترمهارت های آموزشی در تولید نوشتار و عملکرد حافظه کاری در بزرگسالان
دوره 14، شماره 26 ، بهمن 1399، ، صفحه 104-119
چکیده
در تحقیقات اخیر که فعالیت های نگارشی و هزینه های فرآیند شناختی را تجزیه و تحلیل کرده اند، نقش حافظه کاری در تولید متن و مهارت هایی کاهش دهنده ی هزینه شناختی نشان داده شده است. حافظه کاری نگارنده، دانش ... بیشترکاستیهای آموزش درک شفاهی در محیط آموزشگاهی ایران
دوره 13، شماره 23 ، شهریور 1398، ، صفحه 19-35
چکیده
این تحقیق بر آن است تا با توجه به شکاف عمیقی که بین سطوح مهارتهای درک و تولید شفاهی زبانآموزان ایرانی در آزمونهای بینالمللی مشهود است، ضعفهای موجود در حوزة آموزش مهارت درک شفاهی توسط مدرسان ... بیشتردیداری متنی با دیگری در آموزش زبان خارجی فرانسه
دوره 11، شماره 20 ، 1396، ، صفحه 77-100
چکیده
اهمیت رویکرد بینا فرهنگی در آموزش و یاد گیری زبانهای خارجی امروزه واقعیتی تثبیت شده است. گاهی اوقات می بینیم که زبانآموزان زبان فرانسه، به رغم تسلط بر معنی کلمات و ساختارهای نحوی، هم چنان در تبادلات ... بیشترآموزش متون ادبی ازطریق افعال موثر
دوره 9، شماره 16 ، بهمن 1394، ، صفحه 83-104