خوانش متون ادبی در محیط دانشگاهی غیربومی: نگاهی به اظهارات اساتید در مورد فعالیت های آموزشی
خوانش متون ادبی در محیط دانشگاهی غیربومی: نگاهی به اظهارات اساتید در مورد فعالیت های آموزشی

مهدی افخمی نیا؛ الله شکر اسداللهی؛ محسن آسیب پور؛ زهرا شکری

دوره 16، شماره 30 ، اسفند 1401، ، صفحه 1-22

https://doi.org/10.22034/rllfut.2023.53044.1380

چکیده
  چکیده— رویکردهای ادبی در پایان قرن بیستم تلاش کردند تا جایگاه خواننده را در آفرینش ادبی بازتعریف کنند. با الهام از این رویکردهای ادبی، پژوهش های آموزشی نیز روشی را که شاگردان در جایگاه خواننده، می ...  بیشتر
وام واژه ها در استفاده های زبانی در کبک : نشانه ها در مطبوعات
وام واژه ها در استفاده های زبانی در کبک : نشانه ها در مطبوعات

هادی دولت آبادی

دوره 14، شماره 26 ، بهمن 1399، ، صفحه 87-103

https://doi.org/10.22034/rllfut.2020.39202.1268

چکیده
  این مقاله به مطالعه یکی از بازنمودهای تماس زبان انگلیسی با زبان فرانسوی کبک ، یعنی مسئله وام واژه ها و به طور دقیق تر کلمات و عبارات الگوسازی شده از روی کلمات انگلیسی می پردازد. تحقیقات ما بر پیکره متنی ...  بیشتر
تکثر زبانی و انواع آن در نامه‌ای بسیار طولانی اثر ماریاما با
تکثر زبانی و انواع آن در نامه‌ای بسیار طولانی اثر ماریاما با

لادن معتمدی

دوره 14، شماره 25 ، شهریور 1399، ، صفحه 95-109

https://doi.org/10.22034/rllfut.2020.38140.1253

چکیده
  ماریاما با، اولین نویسندۀ زن سنگالی، در رمان خود با عنوان نامه‌ای بسیار طولانی (1979)، از سه زبان ولوف، فرانسوی و عربی، یا به عبارتی تکثر زبانی استفاده می­کند. زبان روایت فرانسوی است و آثاری از دو زبان ...  بیشتر