تفهیم و تسکین مرگ در رمان سه گانه
تفهیم و تسکین مرگ در رمان سه گانه "جرخه نادیدنی" اریک امانوئل اشمیت

ژول ترانس میهیندو می-موبامبا

دوره 17، شماره 31 ، شهریور 1402، ، صفحه 101-114

https://doi.org/10.22034/rllfut.2023.57638.1407

چکیده
  در این مقاله، نویسنده به بررسی ﻣﺳﺋﻟﻪ مرگ در سه رمان از مجموعه « چرخه نادیدنی» اریک اِمانوﺋﻞ اشمیت می­پردازد که با مطالعه آثار انتقادی می­توان به اهمیت این ﻣﺳﺋﻟﻪ در آثار اشمیت پی برد. شایان ...  بیشتر
قصیده و معنویت ادبی در صوفی، من عاشق اثر الیف شافاک
قصیده و معنویت ادبی در صوفی، من عاشق اثر الیف شافاک

سمیرا سدری

دوره 17، شماره 31 ، شهریور 1402، ، صفحه 173-183

https://doi.org/10.22034/rllfut.2023.57565.1404

چکیده
  نه اغراق آمیز و نه دوتیرام است که بگوییم داستان عاشقانه، صوفی، مون آمور، نویسنده ترک، الیف شافاک، گویاترین و بهترین معرف قصیده عشق یکی از جریان های دورافتاده ترین عارفان در هیأت شناسی است. یکی از دلایل ...  بیشتر
بازتاب دوگانگی میان وطن و سرزمین دیگری در رمان مارکس و عروسک
بازتاب دوگانگی میان وطن و سرزمین دیگری در رمان مارکس و عروسک

بهاره ادهمی مقدم؛ علیرضا غفوری

دوره 16، شماره 29 ، شهریور 1401، ، صفحه 70-86

https://doi.org/10.22034/rllfut.2022.51370.1363

چکیده
  فرهنگ پذیری یکی از مسایل اساسی در ادبیات داستانی مهاجرت است و به چگونگی تفاوت های فرهنگی میان دو کشور که سبب ایجاد جدال های فرهنگی می شود می پردازد.دکلان بری، روانشناس آمریکایی، به منظور پر کردن خلا عدم ...  بیشتر
نقدی جغرافیایی بر فضای داستانی در «خاطره‌های پراکنده»
نقدی جغرافیایی بر فضای داستانی در «خاطره‌های پراکنده»

غزاله حاجی حسن عارضی؛ دانیال بسنج

دوره 16، شماره 29 ، شهریور 1401، ، صفحه 87-109

https://doi.org/10.22034/rllfut.2022.47865.1346

چکیده
  مفهوم فضا بیش از پیش از در آثار ادبی معاصر اهمیت یافته است. در رویدادی مشابه، شاهد ظهور داستان های فارسی‌زبانی هستیم که در آن‌ها، فضا نه تنها پس‌زمینۀ رخدادها، که بخشی جدایی‌ناپذیر از اثر گشته است. ...  بیشتر