زبان مجاز: از بنیادهای آن تا علوم زبان
زبان مجاز: از بنیادهای آن تا علوم زبان

کوفی ساموئل نزی

دوره 17، شماره 32 ، اسفند 1402، ، صفحه 169-187

https://doi.org/10.22034/rllfut.2024.17720

چکیده
  هدف ما ارائه راه‌هایی برای شناخت منشأ زبان مجازی است. اگر وجود، حضور و استفاده از آن هیچ سایه تردیدی در ذهن جامعه باقی نگذاشته است، در مورد منشأ آن، در مورد ورود آن به زبان انسان و در تعاملات کلامی روزمره ...  بیشتر
آموزش محیطی بواسطة موندو و داستانهای دیگر از لوکلزیو
( از منظر یادگیری در مدرسه )
آموزش محیطی بواسطة موندو و داستانهای دیگر از لوکلزیو ( از منظر یادگیری در مدرسه )

خالد گرید؛ سیهم گتافی

دوره 15، شماره 28 ، بهمن 1400، ، صفحه 81-99

https://doi.org/10.22034/rllfut.2022.45252.1325

چکیده
  مدرسه به عنوان محل آموزش و انتقال دانش، در ساختن ارزش‌ها، آموزش اخلاقیات و تثبیت آن در ذهن کودکان نقش بسزایی دارد. این هدف، به تدریج با گشودن درهایی به روی دنیای نویسندگی و به‌ویژه دنیای ادبیات که امکانات ...  بیشتر
فرایند و نقش رﺆیاپردازی نزد «ژان ژک روسو»
فرایند و نقش رﺆیاپردازی نزد «ژان ژک روسو»

بنفشه صحیح؛ بهمن نامور مطلق

دوره 10، شماره 17 ، مرداد 1395، ، صفحه 209-224

چکیده
   برای پی بردن به این مطلب که چگونه ژان ژک روسو، در بطن بدبختی و در وضعیت یک تبعیدی، در اثر خود، رؤیاپردازی­هایگردشگرتنها، خوشبختی را می­یابد و آزادی را دوباره به دست می­آورد، از طریق پدیدارشناسی ...  بیشتر