خوانش متون ادبی در محیط دانشگاهی غیربومی: نگاهی به اظهارات اساتید در مورد فعالیت های آموزشی
خوانش متون ادبی در محیط دانشگاهی غیربومی: نگاهی به اظهارات اساتید در مورد فعالیت های آموزشی

مهدی افخمی نیا؛ الله شکر اسداللهی؛ محسن آسیب پور؛ زهرا شکری

دوره 16، شماره 30 ، اسفند 1401، ، صفحه 1-22

https://doi.org/10.22034/rllfut.2023.53044.1380

چکیده
  چکیده— رویکردهای ادبی در پایان قرن بیستم تلاش کردند تا جایگاه خواننده را در آفرینش ادبی بازتعریف کنند. با الهام از این رویکردهای ادبی، پژوهش های آموزشی نیز روشی را که شاگردان در جایگاه خواننده، می ...  بیشتر
تحلیل ساختارگرایانۀ ژوناس یا هنرمند مشغول به کار اثر کامو، بر پایۀ روایت شناسی ژرار ژنت
تحلیل ساختارگرایانۀ ژوناس یا هنرمند مشغول به کار اثر کامو، بر پایۀ روایت شناسی ژرار ژنت

محمدحسین جواری؛ زهرا شکری

دوره 16، شماره 30 ، اسفند 1401، ، صفحه 57-74

https://doi.org/10.22034/rllfut.2021.46901.1341

چکیده
  هدف از این نوشتار تحلیل ساختار روایی ژوناس یا هنرمند مشغول به کار، یکی از داستان های مجموعۀ تبعید و سلطنت، منتشر شده در سال 1975، از نویسندۀ فرانسوی، آلبر کاموست؛ مجموعه داستانی که آخرین اثر ادبی ویرایش ...  بیشتر