معلم فعال و معلم تسهیل کننده، مطالعه موردی در ایران
معلم فعال و معلم تسهیل کننده، مطالعه موردی در ایران

آزاده توکلی؛ روح الله رحمتیان؛ حمیدرضا شعیری؛ پریوش صفا

دوره 15، شماره 28 ، بهمن 1400، ، صفحه 158-176

https://doi.org/10.22034/rllfut.2019.9547

چکیده
  یکی از مفاهیم جدید در زمینه آموزش زبان، جایگزین شدن تدریس متمرکز بر معلم با آموزش مبتنی بر یادگیرنده است.بنابراین یادگیرنده، مرکز پروژه آموزشی محسوب می شود.تغییر شیوه ی تفکر عینی به مدل پویا یا یادگیرنده ...  بیشتر
مشکلات ادراک و تولید آهنگ نزد زبان آموزان ایرانی زبان  فرانسه در سطح A1
مشکلات ادراک و تولید آهنگ نزد زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه در سطح A1

فاطمه زرع کار؛ روح الله رحمتیان؛ ماندانا نوربخش

دوره 12، شماره 21 ، 1397، ، صفحه 171-192

چکیده
  آواشناسی که شامل نوای گفتار نیز می­باشد، با وجود تأکیدی که بر توانش برقراری ارتباط در آموزش زبان می‌شود، همواره در میان اهداف ثانویه قرار دارد. امروزه، اهداف یادگیری با گذشتن از مرز «چه گفتن»، ...  بیشتر