نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

چکیده

در این مقاله نشان خواهیم داد که توالی استعاره­ها در «چشم گمراه» اثر مهدی اشرشور به بافت فرهنگی اثر مرتبط است. بعضی تکواژها که استعاره­ها بر پایه آنها ساخته شده­اند مثل «دعا» و «زمزمه های بانوان» نقش عوامل اشاری را کامل می­کنند. اما جذابیت این استعاره­ها که بدنبال هم آمده اند، در این است که دنیاهای فرهنگی نامتجانس در آنها بگونه ای هماهنگ کنار هم قرار گرفته اند تا به خواننده فرهنگی متفاوت را معرفی کنند و بدین ترتیب واقعیتهای فرهنگی بافت خود را نشان دهند.

کلیدواژه‌ها