نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسنده
چکیده
در این مقاله نشان خواهیم داد که توالی استعارهها در «چشم گمراه» اثر مهدی اشرشور به بافت فرهنگی اثر مرتبط است. بعضی تکواژها که استعارهها بر پایه آنها ساخته شدهاند مثل «دعا» و «زمزمه های بانوان» نقش عوامل اشاری را کامل میکنند. اما جذابیت این استعارهها که بدنبال هم آمده اند، در این است که دنیاهای فرهنگی نامتجانس در آنها بگونه ای هماهنگ کنار هم قرار گرفته اند تا به خواننده فرهنگی متفاوت را معرفی کنند و بدین ترتیب واقعیتهای فرهنگی بافت خود را نشان دهند.
کلیدواژهها