نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
چکیده
فراموشی به عنوان اختلال حافظه غالبا در مرکز مشکلات فراگیران زبان خارجی، به خصوص در سطح بخاطر سپاری کلمات قرار دارد. در این مقاله به بررسی عواملی خواهیم پرداخت که فراموشی واژگان را نزد فراگیران خرد سال زبان فرانسه در ایران کاهش میدهد و مهارتهایی که میتواند یادآوری کلمات فرانسوی به عنوان زبان دور در محیط برون زبانی باشند را بهبود میبخشد. بدین منظور بافت گذاری کلمات، سازماندهی معنایی کلمات و تقسیم یادگیری در زمان را مورد بررسی قرار خواهیم داد. نتایج تستهای انجام گرفته در یک مدرسه دوزبانه (فارسی-فرانسه) در اصفهان نشان میدهد که میزان فراموشی کلمات به صورت معنا داری نزد آزمودنیهایی که کلمات جدید را براساس متن، مرتبط از نظر معنایی و با یادگیری مرحلهای فراگرفتهاند، کاهش یافته است.
کلیدواژهها