نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشجوی دکتری، گروه زبان و ادبیات فرانسه، دانشگاه تربیت مدرس، ایران. )
2 استاد، گروه زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه تربیت مدرس، ایران.
چکیده
— آموزش FLE در ایران با موانع زیادی همراه است بویژه در حوزه مهارت نوشتاری. این موانع شامل عدم انگیزه، اعتماد به نفس و خلاقیت زبان آموزان و همچنین مشکل در تسلط بر جنبه های زبانی و گفتمانی نگارش به زبان فرانسه مواجه است. از این رو، هدف این مقاله تحلیل نقش داستان مصور در رشد مهارت های بیان نوشتاری در زبان آموزان نوجوان زبان فرانسه به عنوان یک زبان خارجی (FLE) در ایران می باشد. برای انجام این کار، بر یک چارچوب نظری تکیه می کنیم که مفاهیم مهارت های بیان نوشتاری، داستان مصور و آموزش زبان خارجی را بیان می کند. این پژوهش یک روش تحقیق کیفی را بر اساس مطالعه موردی در برمیگیرد. نتایج بدست آمده از این مطالعه نشان می دهد که ادغام داستان مصور در آموزش زبان فرانسه برای نوجوانان در ایران می تواند پیامدهای آموزشی عمیق و مثبتی داشته باشد. این مفاهیم جنبه های مختلفی را شامل می شود، از تقویت خلاقیت گرفته تا تسهیل یادگیری نحوی و همینطور تشویق خواندن و نوشتن.شایسته است که مدرسان از این موادکمک درسی در کنار سایر روش ها و منابع استفاده کنند.
کلیدواژهها
موضوعات