عنصر هوا نزد ژان اشنوز و پاتریک دوویل
عنصر هوا نزد ژان اشنوز و پاتریک دوویل

مینا دارابی؛ مریم فربد

دوره 14، شماره 25 ، شهریور 1399، ، صفحه 17-33

https://doi.org/10.22034/rllfut.2020.39074.1265

چکیده
  ژان اشنوز و پاتریک دوویل که به ویژه به دلیل داشتن سبکی منزه و نوشتاری تکه تکه مشهور هستند، به دلیل دیگری، یعنی داشتن دنیایی داستانی با مشخصۀ پویایی، حرکت و جابجایی جغرافیایی و شخصیت­های خانه به دوش ...  بیشتر
بازسازی فضا در منظرۀ آهنی از فرانسوا بن
بازسازی فضا در منظرۀ آهنی از فرانسوا بن

زینب گلستانی درو؛ نسرین دخت خطاط

دوره 14، شماره 25 ، شهریور 1399، ، صفحه 51-65

https://doi.org/10.22034/rllfut.2020.40091.1273

چکیده
  آآثار فرانسوا بن (1953)، مجموعه­ ای گسترده از آثاری را در برمی‌گیرند که مناطق مختلف شهری را در می‌نوردد. او در یکی از آثار خود به نام منظرۀ آهنی که در سال 2000 به چاپ رسید، از تجربیات مهندسی در ملاقات با جهان ...  بیشتر
دوگانگی عاطفی و جستجوی هستی‌شناختی در «قلبی زیر خاکستر» نوشته اریک امانوئل اشمیت
دوگانگی عاطفی و جستجوی هستی‌شناختی در «قلبی زیر خاکستر» نوشته اریک امانوئل اشمیت

گابریلا میرون

دوره 14، شماره 25 ، شهریور 1399، ، صفحه 82-94

https://doi.org/10.22034/rllfut.2020.38949.1259

چکیده
  تأکید بر درون­­مایۀ دوگانگی، ویژگیِ ثابت داستان­های کوتاهی است که توسط نویسندۀ معاصر فرانسوی اریک-امانوئل اشمیت منتشر شده­اند. داستان کوتاه «قلبی زیر خاکستر» کثرتی از اشکال کلاسیک دوگانگی ...  بیشتر