خوانش متون ادبی در محیط دانشگاهی غیربومی: نگاهی به اظهارات اساتید در مورد فعالیت های آموزشی
خوانش متون ادبی در محیط دانشگاهی غیربومی: نگاهی به اظهارات اساتید در مورد فعالیت های آموزشی

مهدی افخمی نیا؛ الله شکر اسداللهی؛ محسن آسیب پور؛ زهرا شکری

دوره 16، شماره 30 ، اسفند 1401، ، صفحه 1-22

https://doi.org/10.22034/rllfut.2023.53044.1380

چکیده
  چکیده— رویکردهای ادبی در پایان قرن بیستم تلاش کردند تا جایگاه خواننده را در آفرینش ادبی بازتعریف کنند. با الهام از این رویکردهای ادبی، پژوهش های آموزشی نیز روشی را که شاگردان در جایگاه خواننده، می ...  بیشتر
دنیای بدیهی اورلیا. مسألۀ عدم علیت در تصاویر رؤیا
دنیای بدیهی اورلیا. مسألۀ عدم علیت در تصاویر رؤیا

محسن آسیب پور

دوره 16، شماره 29 ، شهریور 1401، ، صفحه 1-18

https://doi.org/10.22034/rllfut.2022.46759.1340

چکیده
  اورلیا یا رؤیا و زندگی (1855)، اثر ژرار دو نروال، از مکانیسمی هوشمند تبعیت می‌کند. این مکانیسم در عین حال در عملکرد بی‌انگیزۀ تصاوبر خیال و رفتار منفعلانۀ راوی نمایان می‌شود. این بی‌انگیزگی دوطرفه که ...  بیشتر