تربیت مدرسان در استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در کلاس‌های مجازی: مورد مدرسان زبان فرانسه در آموزشگاه‌های زبان در ایران
تربیت مدرسان در استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در کلاس‌های مجازی: مورد مدرسان زبان فرانسه در آموزشگاه‌های زبان در ایران

مرضیه مهرابی؛ اکبر عبداللهی؛ نگار عرب ندوی زرندی

دوره 18، شماره 33 ، شهریور 1403، ، صفحه 126-150

https://doi.org/10.22034/rllfut.2024.60924.1435

چکیده
  مقالۀ پیش‌رو به بررسی ویژگی‌های دورۀ بهینه تربیت مدرس، مختص مدرسان ایرانی زبان فرانسه جهت استفاده از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در کلاس‌های مجازی می‌پردازد. بنابراین، با به کارگیری روش توصیفی، ...  بیشتر
زبان فرانسه با اهداف دانشگاهی: تحلیل منطق برنامه درسی آموزش زبان فرانسه در ایران
زبان فرانسه با اهداف دانشگاهی: تحلیل منطق برنامه درسی آموزش زبان فرانسه در ایران

شیوا واحد؛ مرضیه مهرابی

دوره 16، شماره 30 ، اسفند 1401، ، صفحه 201-221

https://doi.org/10.22034/rllfut.2023.53052.1379

چکیده
  اصلاحات اخیر در برنامهٴ درسی با هدف بهبود عملکرد نظام آموزشی در سراسر جهان، به سبب پیدایش رویکرد توانش-محور بوده است. این مسئله ما را بر آن داشت تا به بررسی جایگاه برنامهٴ درسی فرانسه با اهداف دانشگاهی ...  بیشتر